O SZKOLE     

     OFERTA        

     CENNIK        

    METODY        

   KONTAKT       

 

 

 

 

 

 

METODY NAUCZANIA  

Opracowując program zajęć dla poszczególnych grup priorytetową rolę odgrywają dla nas potrzeby i cele naszych słuchaczy. Zawsze jednak sposób prowadzenia zajęć rozwija wszystkie sprawności językowe, a więc mówienie, pisanie czytanie i słuchanie.

Metodami, na których głównie opieramy się w procesie nauczania są:

    Podejście komunikacyjne  

Opiera się ono na umiejętności skutecznego i efektywnego porozumiewania się w języku obcym w danej sytuacji. Priorytetem w nauce jest uzyskiwanie informacji. Istotna jest tutaj skuteczność przekazu informacji, a proces nauczania odzwierciedla sytuacje z życia codziennego. Stąd właśnie wykorzystanie podczas procesu nauczania autentycznych materiałów, zdjęć, nagrań audio, wideo, artykułów prasowych. Zadaniem ćwiczeń lekcyjnych jest przede wszystkim odwzorowanie autentycznej komunikacji językowej zachodzącej w normalnym życiu. Na lekcjach mamy więc do czynienia z dużą ilością dialogów, odgrywania ról, rozwiązywania problemów, gier, zabaw, dyskusji prowadzonych w parach i grupach.

   Metoda bezpośrednia

Metoda ta zwana jest również konwersacyjną, gdyż jej głównym celem jest umiejętność prowadzenia rozmowy w języku obcym. W trakcie procesu dydaktycznego pracuje się nad rozwojem wszystkich sprawności językowych. Metoda ta bazuje na silnym przekonaniu o wartości żywego języka, sytuacji, kontekstu, a także znaczeniu naturalnego kontaktu z autentycznym językiem obcym. Celem nauczania języka obcego jest komunikacja, dlatego też uczniowie zachęcani są do tego, żeby wypowiadali się jak najczęściej.

   Metoda reagowania całym ciałem (TPR)

Jest to metoda wykorzystywana w pracy z dziećmi szczególnie na początku etapu edukacyjnego. Łączy ze sobą rozwój sprawności słuchania, ruch fizyczny i pracę całym ciałem. Lektor wydaje polecenia, które sam najpierw demonstruje, aby wspomóc w ten sposób ich zrozumienie. Celem tej metody jest uruchomienie zarówno prawej jak i lewej półkuli mózgowej, co wpływa na efektywność nauki.